Hoe heet dit beugeltje - bevestiging voor een lamp?

Ik ben op zoek naar de naam van dit beugeltje om een plafondlamp op te hangen. Google Lens biedt geen uitkomst, en ik ben al langere tijd op zoek (de maat die ik heb past niet,). Weet iemand hoe dit heet, en / of waar het te koop zou kunnen zijn?

Picture for question
6 maanden geleden
jc54
6 maanden geleden
Dit soort ophangbeugeltjes hoort bij de lamp en is doorgaans niet los te koop. Als je geluk hebt liggen ze soms bij de kringloopwinkel of bij een elektricien die ze ergens heeft overgehouden.
Soms moet je zoiets zelf fabriceren.........
Amadea
6 maanden geleden
Deze lijkt er veel op, maar ik heb geen idee of dit qua afmeting ermee overeenkomt: https://www.zonwering-onderdelen.nl/montagebeugel-gordijnrail
HannekeJanssen
6 maanden geleden
@jc54: volgens allerlei lampen winkels ed zou het los te koop moeten zijn, maar men kon niet op de naam komen. Een andere winkel had het wel, maar niet in de goede maat. Een andere winkel zou het later binnen krijgen, maar die winkel is inmiddels gesloten....
Abcde
6 maanden geleden
Het heet een ophangbeugel of montagebeugel. Misschien zit hier de goede bij. https://www.lamplord.nl/nl/lamp-onderdelen/kleine-lamponderdelen/ophangbeugel/
Vortexxx
6 maanden geleden
De vraagsteller vraagt waar je aardbeienjam kunt kopen, en jij zegt dat je jam ook zelf kunt maken, voel je 'm? En laat dat 'gemakkelijk' maar achterwegen, ik zie zo 4 technieken die je moet beheersen om dit na te maken, heb jij een M3 tapsetje in huis?
repairshop
6 maanden geleden
dit lijkt me gemakkelijk zelf te maken met een stukje plat aluminium (in doe het zelfzaak te verkrijgen , In de kringloopwinkel liggen verlichtingsgarnituren waar zo een stukje aanwezig is voor een klein prijsje heb je er een armatuur ook bij
HannekeJanssen
6 maanden geleden
@ABCDE: DANK! Dit zou best eens het goede antwoord kunnen zijn!! Ik ga ernaar kijken, en kom er nog op terug.
HannekeJanssen
5 maanden geleden
Beste allen, Ik ben uiteindelijk langs een echte ouderwetse lampenwinkel gefietst, en daar hadden ze hem! Dus ik kan nu eindelijk mijn lamp goed en veilig ophangen - hij hangt al zo'n tien jaar wankel. Maar vervolgens vergeet ik in de winkel te vragen hoe het ding heet, maar toen ik vroeg om een beugeltje om een hanglamp op te hangen haalden ze onmiddelijk het goede "ding" te voorschijn. Dank voor jullie hulp!

Geef als eerste antwoord